PROJECTES


PROJECTE LA GRANJA (comunitat de petits P3)



Què es? (avui a la classe de P3 hi hem trobat diferents plomes, unes de llargues, unes altres de curtes, unes de negres i unes de marrons. també hi havia herba, gra i unes cosetes que feien molta pudo.) Així que hem començat a investigar que eren totes aquelles coses.

- A casa meva tinc una gallina i un gall, tenen aquestes plomes petites i de color marró ens explica la Judit. 
-L'Elna ens explica que aquestes plomes tant petites i fines són del cul d'una gallina, perquè les altres són més llargues. 

Busquem imatges de gallines i galls a la biblioteca de l'aula i entre tots decidim que si, que aquestes plomes són de gallina. Perquè tenen el mateix color i forma que les gallines de la imatge i amb l'explicació de la Judit i l'Elna ho acabem d'afirmar. 


 

continuem investigant....


    

 

 

  caques de gallina, caques de conill, plomes de gallina, menjar de gallina...


Dies mes tard a l'assemblea, en Bruc ens explica que el seu tiet té una granja però,  que no té gallines, ni conills d'orelles llargues. A la granja del meu tiet hi ha conills porquins. 
Els conills del meu tiet són petits, mengen enciam i pinso. Els puc agafar, són molt fins perquè tenen pèl. 
Així que entre tots decidim de demanar-li el pare i la mare d'en Bruc si poden portar conills porquins a la classe, així també els podrem tocar. 

 


mengen totes les hortalisses, els hi agrada molt l'enciam i el tomàquet. Tenen un pèl molt fi.
 Ja tenen nom: En dentetes i l'orelletes.

 

 Mica en mica anem fent el racó de la granja i el mapa conceptual. 



Avui a la tarda la mare la mare de la Judit i la tieta de l'Elna venen explicar-nos tot el que saben dels animals de la granja.



Visitem la granja de Can Pic de Taradell, hi trobem gallines, conills, xais i ponis. Fem de granges per un dia, donem de menjar a tots els animals de la granja de Can Pic i netegem les gàbies de les gallines i els conills.


Mica en mica arribem al final d'aquest projecte. 



PROJECTE LLENGÜES INDÍGENES  

Vam començar el projecte veient la pel·lícula de la Vaiana, com a motivació  per després començar a treballar les llengües indigenes. Després vam començar a parlar de com es deien els personatges, si s'assemblaven als nostres, com anaven vestits, on vivien, com vivien, quines creences tenien, quines plantes i arbres hi havia a l' illa, quins animals hi havia a l' illa i al mar, etc.

Vam situar l' illa de Moto Nui a la bola terrestre. Moto Nui és una illa petita a prop de l' illa de Pasqua. És volcànica. I l' oceà on hi ha l'illa és el Pacífic. Vam mirar contes sobre la diversitat cultural, de nens i nenes d' altres llocs del planeta.





 





Vam començar a fer un mapa conceptual que a cada sessió hi anàvem afegint coses.

Vam dibuixar personatges,  paisatges, animals, illes... de la pel·lícula. També alguns van fer una illa amb el fang i el mar.

 

 



Va arribar Carnaval i per la disfressa, ens vam disfressar com els indígenes que vivien a Motu Nui i, en el nostre cas, de Vaiana o de Maui. ens vam fer la disfressa: el vestit, la corona, el collaret amb fang, la faldilla de fulles, el top de la Vaiana i  la brusa d' en Maui.   Vam pintar, retallar, enganxar, fer fang, enfilar, dibuixar...I al final, vam tenir la disfressa per Carnaval!!!


 

 


 Buscant, buscant, vam saber que la llengua que es parlava a Motu Nui era el Rapa Nui i que escrivien el Rongo Rongo. Vam fer una estadística sobre amb quina llengua parlàvem a casa els nens i nenes del nostre grup de projecte. Vam comptar quants parlaven el català, quants el castellà i quants el marroquí.

Vam aprendre que nosaltres escrivim amb lletres de l' abecedari i els indígenes de Motu Nui ho fan a través d' uns dibuixos que representaven animals, objectes del cel, algunes postures , i criatures fantàstiques.

Vam saber que molt poca gent parla en Rapa Nui i que quan poca gent parlen una llengua, pot desaparèixer.


Us deixem unes fotos!


                                                            Veure àlbum de fotos








veure fotos projecte llengues



 

veure fotos projecte llengues 

 

veure fotos projecte llengues






PROJECTE LES FESTES DE NADAL

Iniciem el segon projecte amb grups internivell.

Com celebreu les festes de Nadal a casa? Com sabeu que és Nadal? 
  
Conversa inicial (assemblea)

- A casa meva ve el tió.
- El tió menja torró i xocolata, peles de mandarina, pa sec, galetes, peles de plàtan...
- El tió menja quan no hi ha ningú, a la nit quan es fosc.
- El tió quan arriba a casa deixa una carta i després l'hem d'anar a buscar al bosc, al jardí, a la porta de baix...
- A casa hi ha calendari d'advent i cada dia obro una finestra i surt xocolata, joguines, xuxes, dibuixos o coses per fer art. 
- A casa meva hi ha tió, venen els reis i també el pare Noel. 
- El pare Noel va els llocs on hi ha molt neu i fa molt fred.
- A Sant Pere ha arribat el tió gran, allà a la plaça on hi ha el boti boti. 

 (Decidim anar a visitar: tió gran de Sant Pere. Ens posem les jaquetes i som-hi!!) 


 

Busquem imatges de postals de Nadal per crear la nostra felicitació. Trobem postals de moltes formes, colors, de diferents materials...
Un cop hem decidit quina volem fer, anem a buscar tot el material necessari per elaborar-les (cartolines, cola, vernís, purupurina...)

                    



De mica en mica anem fent al racó del Nadal dins l'aula.




Fem l'arbre de nadal amb diferents materials



Poemes de nadal/hivern. 
Cada grup internivell d'aquest projecte hem après un poema diferent, els quatre poemes triats són:  

                                          - Aquest nadal
                                          - Una cançó
                                          - Els colors de nadal
                                         -  El pastor valent


PROJECTE DE LES CARBASSES

Iniciem el  projecte el 18 d'octubre, a partir d'aquest dia, cada dilluns i dijous fem grups internivell.





Hem començat el projecte de les carbasses per arribar a conèixer altres fruits de la tardor. 
Hem trobat moltes carbasses per diferents espais de la comunitat de petits i seguidament ens han explicat el conte: "Sopa de carbassa". A partir d'aquest conte, busquem informació. consultem contes de la biblioteca d'aula i la col·laboració dels companys de tota l'escola.


                                           



Obrim les carbasses!!

   

                 


Al pati de l'escola hi trobem aglans d'una alzina.


                       

                                  


Ens visita l'avi i l'àvia de la Jana de P3. L'avi ens explica com podem plantar les llavors, on i quan les podem plantar.
L'àvia de la Jana ens explica tot el procés per fer una bona sopa de carbassa.

                    

                                

                                      


Plantem les llavors  en testos i gots i les situem a diferents espais i amb diferents materials (terra, cotó fluix).

                        


                        
                                   


Mesurem i pesem les carbasses que hem portat i treballem els conceptes: són més grans que... pesa més que...

   

   
                           


Trobem i observem altres fruits de la tardor.  (aglans, momiatos, castanyes, magranes...).

                    

                  

                         


Representació gràfica de les idees que hem après (pintem carbasses, el roure i l'alzina, les fulles de la tardor, llavors de la carbassa...).
Observem si la llavor ha nascut, si ha estat així, la transplantem a un pot amb terra.


            
                             

Fi  projecte dia 3 de desembre, exposem els mapes conceptuals dels quatre petits grups a tota la comunitat de petits.  Compartim hipòtesis, idees, experiències...
Veure les fotografies de cada grup de projecte clicar (àlbum de fotos)

                                             


                                         



                                                


                                         







 


                    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada