Quan fem els racons de matemàtiques, manipulem amb materials naturals, comptem peces de dos en dos i després hi juguem lliurement, fem seriacions, jocs de reconeixement de números, jocs de lògica, a cartes, blocs lògics...
P-4 2n. trimestre TEIXIT D' AULA: racons de llenguatge
Quan fem els racons de llenguatge piquem paraules a partir de dibuixos, classifiquem dibuixos segons si el se nom és curt o llarg, copiem paraules, fem paraules amb lletres magnètiques, resseguim lletres, fem jocs de vocabulari, confegim el nostre nom o el dels altres a partir d' un llbre que es diu la màquina de les lletres.També dibuixem trossos de contes que ens agraden, fem el dibuix, escrivim paraules del conte. I al mes de març hem,començat el racó de l' escriptor o escriptora, en el qual podem escriure lliurement coses que volem escriure i després en fem el dibuix. Aquí us deixem unes quantes fotos:
RACONS DE MATEMÀTIQUES
Aquí fem jocs de numeració, de probabilitat i estadística, juguem amb els reglets, amb els cubs multilinks, amb puzzles, amb jocs de seqüències...
RACONS DE LLENGUA
Aquí confegim el nostre nom o el dels altres, treballem el nom de les fruites de la tardor, fem traç de grafies, dibuixem, fem puzzles de lletres...
veure àlbum de fotos
NOVES PROPOSTES
Els nens i les nenes de P-4 tenim noves propostes per jugar al matí quan esperem que arribin tots els nens i també tenim nous minimons.
Veure àlbum de fotos
PROJECTE: AGLANS
Els nens i nens de P-4 trobàvem
molts aglans al pati i els vam començar a dur a la classe. Vam parlar de tot el que havíem
observat dels aglans:
Tenen closca, n' hi ha de grans i de petits, fan pudor de cucs, n'
hi ha que estan trencats, alguns semblen una pedra, alguns estan oberts, són
verds, marrons, es pelen, poden surtir cucs de dins, tenen forat, a dins hi
tenen una cosa (fruit)...
REPRODUCCIÓ D' UNA CONVERSA DE PETIT GRUP:
Laia: Els aglans fan pudor de cuc
Jan: Hem vist "lo" de dins
Pau: Jo he vist un foradet i potse ha entrat un cuc
Oriol: Tots eren diferents dels altres i eren com una baldufa
Gil: Jo he vist un cuc que es menjava una cuca
Clàudia: Hi ha uns aglans que són marrons
Arnau: Hi ha uns aglans que en Pau ha dit que els volia
aixafar.
Carla: Potser els cucs poden sortir
Laia: Des de forta els cucs fan un foradet i entren dins l'
aglà perquè ha arribat la tardor i a fora fa molt fred o entren perquè és a
casa seva.
Carme: Com és que trobem aglans a l' escola?
Oriol: Els veïns de l' escola tenen un arbre molt gran, molt
gran, que tira aglans
Pau: Cauen perquè es fan grossos els aglans
Carme: Per què cauen de l' arbre?
Joel: Els aglans grossos estan penjats en un arbre i
cauen i de mica en mica es fan petits
Pau: Perquè es fan grans i no s' aguanten, a les branques
pesen massa
Bertí Perquè ja som a la tardor
QUÈ HEM FET?
Hem mirat contes d' aglans
Hem explicat un conte d' un aglà
Hem observat els aglans amb lupa
Els hem trencat
Hem experimentat amb els aglans.
Hem posat un aglà amb terra I dos
aglans dins d’un pot amb aigua per veure què passarà.
Hem dibuixat aglans
Hem pintat aglans
Hem fet un mapa conceptual
ANIVERSARIS SETEMBRE I OCTUBRE:
ELS PRIMERS DIES DE P4 I UNA MICA MÉS
Ja fa uns quants dies que els nens i les nenes van descobrir la classe de P-4, els jocs, els minimons, la plastilina, la cuineta, les nines, els animals, la pissarra, els contes, la catifa... En aquests dies han fet moltes més coses: han decorat la caixa per guardar les seves coses, han fet puzzles, han jugat amb el tren i les vies, s' han preparat per esmorzar, han jugat al pati, han observat cuques de les patates que han trobat a l'hort...
Hem anat descobrint els diferents racons de l'aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada